Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Lemahnya Diri Ini


Wahai Pemilik seluruh nyawaku
Betapa lemah nya diri ini
Betapa sakitnya rohani ini
Bila menerima ujian dariMu
Ujian yang buat aku terduduk kaku
Kupasrahkan semua kepadaMu
Redha dengan ketentuanMu

Tuhanku... Baru aku sadari
Sungguh Indah nikmat sihat itu
Sungguh indah nikmat Islam itu
Namun..tak pandai aku bersyukur
Aku lalai dan leka dengan nafsuku
Sehingga aku tersungkur ke tanah
Kini ku hanya mengharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa
Biar jadi penawar dosaku

Butir-butir cinta air mataku
Mengalir deras menyusuri pipiku
Bila teringat akan semua yang Kau beri untukku
Aku hambaMu yang lemah
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhanku... Kuatkanlah diri ini
Lindungilah aku dari putus asa
Aku pasrah dengan segalanya
Berikan aku ketabahan
Untuk aku lalui semua ini
Jika ditakdirkah aku harus mati
Pertemukan aku denganMu
Dalam keimanan yang nyata

0 comments: