Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

ANTARA KELUARGA, AKADEMIK DAN PERJUANGAN

aku masih keliru..
apa matlamat diriku
yang diwujudkan di alam ini.

keluargaku sayang..
aku rindu pada kalian
aku ingin sentiasa
mengharungi liku kehidupan bersama
belajar mengenal dunia realiti
mencari diri disebalik rimbunan pohon hijau..

akademik..
ilmu dunia yang perlu dicari
dikala kepesatan sains dan teknologi diteroka
menongkah arus pembangunan duniawi
aku perlu terus mencari ilmu
untuk mengubah kehidupan keluarga didesa
aku perlu mencari ilmu
supaya Islam tidak dipandang hina

perjuangan..
ada apa dengan perjuangan?
Islam perlu ditegakkan
umat manusia perlu disedarkan
dakwah harus disebarkan
selagi darah mengalir dibadan

keluarga,akademik dan perjuangan
mana satu yang perlu diutamakan?
keluarga tercinta..
ilmu..
shahid dijalanNya..
aku masih keliru..
dikala emosi menguasaiku
bantulah hambamu ini Ya Allah!!
bantulah hambamu yang lemah ini..

0 comments: