Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

KeRanA DeNGan DeRiTa..hAti iNi aKAn SeNtiAsa mEngiNGaTiMu..


Hari-hari yang sukar minggu ni..

memulakan kehidupan dengan ibadah dan mempersiapkan diri utk ke pejabat, pg ini masih sempat aku menggoreng ubi kayu yg sudah 4 hari tak berusik.. pergi kerja se awal jam 7pagi, hari ini lewat 10 minit keluar rumah kerana EGOku sakit lagi. sudah dua hari ia tak mahu hidup seperti biasa. terpaksa tuannya menggunakan kudrat 4 kerat menghidupkan secara manual..

penat jugak menghidupkan secara manual..minyak pulak dah paras merah..terpaksa matikan enjin di stesyen minyak dan menghidupkan semula secara manual..akhirnya sampai ke destinasi jam 7.54pagi..sikit lagi nk timing(punch card akan kuar tulisan merah klu lewat 1 saat pon..huhu)

naik ke pejabat atas dan meneruskan kerja seharian..mendapat maklumat terkini untuk perjalanan ke UTMKL minggu depan..3 hari yang mengganggu proses pengajaran. terpaksa buat banyak kelas tambahan utk kejar silibus..exam bulan 5. bila pergi KL, perlu siapkan soalan final utk 2 subjek..banyaknya kerja yang perlu disiapkan..tapi kenapa hati ini masih tenang..?

terlupa pula jumaat ni ada sambutan maulidul rasul peringkat YPJ, esok kene rewang di tempat program..bila nak siapkan kerja? hmm..fikiranku menerawang jauh sambil memikirkan penyusunan kerja..

"Assalamualaikum cik.." dgn muka tersengih nawi dan kamal datang. hairan jugak..kelas dah xde minggu nie..assaignment kene hantar esok..rajinnya datang..mesti ada pepe nie..

"yer..nak apa? ad kelas ganti ker? nk hantar assaignment"

"tengok markah" sengih2 lagi..

"kawan awak x habis lg amek ujian..bila nk amek? mana afiq?"

"dia ad kat luar"..biasa r..dimana ada nawi, disitu mesti ad kamal dan afiq.

"cik..saya ada keychain lawa..dari sabah..baru jer beli..jauh 2" sambil menunjukkan keychain tu.

macam pernah ku lihat keychain itu..hmm kenapa sama dgn diaorg pulak? dann kenapa dioorang sibuk nak tunjuk..aku semakin hairan. tercicir ker keychain tu dari kunci motor..diaorang nk pulangkan ker?

"ha.." nawi..sambil menunjukkan kunci EGOku yg berangkai dgn kunci rumah..


"Ya..Allah..saya tertinggal kat motor ker?" ini sudah kali ke berapa kunci itu xmau ikut tuannya. suka duduk kat motor..

"terima kasih yer..nanti saya belanja makan.." teringat mereka telah memnbantuku menghidupkan EGO semalam utk perjalanan pulang.

perjalanan hari ini baru berlalu 12 jam..namun sudah banyak ujian yg engkau berikan padaku..mampukah aku menghabiskan perjalananku hari ini dengan tenang? Ya Allah..bantulah hambaMu ini..syukurku padaMu tidak berkurang namun ujianMu tetap ku redah.



kerana dengan derita..hati ini akan sentiasa mengingatiMu..



1 comments:

angahfarah said...

salam cik jun..
sabar la yer..ujian allah swt beri pd kita tanda Dia cintakan kite..

p/s: jun..jun..lain kali hati2 ..jgn lupe kunci EGO awk tu..si 'dia' da byk berjasa tau..hihi..kang x pasal2 die merajuk nanti..