Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

MENANTI SAAT KEMENANGAN


mahasiswa
gelaran yang sukar dibawa
gah dimata masyarakat
hebat dimata pelajar

meneroka alam kampus
dalam keadaan bersendirian
aku letih melihat tulisan dan gambar
tugasan berlambakan
ujian berturutan
tepu pemikiran

ketenangan dicari
mindaku perlukan kedamaian alam

sahabat mula kutemui
dalam kekusutan jiwa
membawa aku ke cahaya
aku mula mengenal pencipta

ketenangan mula menyelubungi
hatiku sebak mengenangkan kisah silam
yang buta dengan dunia
syukur padaMu ya Allah
aku kini bahagia

alam kampus semakin mencabar
amanah semakin menggunung
perjuangan perlu diteruskan
aku harus tabah
kerana jalan ini ku pilih

belajar sambil mencabar
langit tidak selalunya cerah
turun naik kehidupan
aku pasrah segalanya

melalui detik akhir di kampus
sangat sukar dan terasa jauh
peritnya untuk melepaskan diri
aku mahu jadi mahasiswa selamanya

kehidupan harus diteruskan
aku perlu menamatkannya jua
kerana amanahku diluar lagi besar
mencari sesuap rezeki
untuk keluarga didesa

kini aku menanti hari bahagi
segulung ijazah bakal digenggam
tanda kemenangan dirai
hatiku puas
usahaku keranaNya
akhirnya membawaku ke pentas konvokesyen

namun
kemenangan yg lagi besar
harus kucapai
mencari syurgaMu
dengan usaha duniaku
aku menanti saat kemenangan itu
permudahkan urusanku
Ya Allah
amiiin


p/s : dijemput menghadiri majlis konvokasyenku pada 28 mac 2010 di DSI UTM. tahniah kepada semua graduan UTM yang akan bergraduasi pada konvokasyen yang ke 44 (27-28 mac 2010)

0 comments: