Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Muhasabah Ramadhan 1 : Wanita Penggoda ker?


Semalam ketika penulis menonton cerita Epilog Syurga Cinta di TV3 sementara menunggu waktu berbuka, ada adegan yg membuatkn penulis tertanya2. penulis tidak akan memberitahu detail adegan yg dilakonkan, tetapi secara keseluruhannya, perkara yg ingin penulis sentuh adalah kisah di dkelab malam dan pejabat Tan Sri XX.

penulis tertanya2, kenapa lelaki suka didampingi wanita seksi? keseronokan yg hanya sementara didunia ini sangat disukai mereka. adakah syaitan terlalu kuat memujuk mereka? walaupun dalam cerita ini hanya lakonan semata2, tp penulis melihat seolah2 realitinya sama dan mungkin lebih teruk lagi. penulis hanya dapat menyimpulkan secara +ve iaitu mgkn lelaki itu belum berkahwin @ isterinya tidak melayan dgn baik. yg penting, lelaki itu berduit. jika berlaku pd kehidupan anda, andalah yg lebih mengetahui puncanya.

berbalik kepada tajuk, wanita penggoda pada definisi saya adalah wanita yg berjaya membuat lelaki berpaling ke arahnya lebih drpd sekali dan terbayang wajahnya di ingatan w/p sesaat(bukan ahli keluarga).

untuk membantu pembaca lebih memahami dan meyakini apa yg ingin disampaikan, satu artikel yg sgt baik dan menarik dr ust zaharudin bersangkut paut dgn cerita penulis diletakkan sebagai rujukan utk pembaca.


antara kata2 menarik yg akan membuatkn pembaca ingin membaca artikel tersebut,

""Maka bila ada wanita yang seksi, ini bermakna, ia sedang mengancam kaum sejenisnya yang lain dan di tempat lain kerana telah menghidupkan nafsu kebinatangan lelaki jahat yang sedang tidur""

selamat bermuhasabah diri dibulan ramadhan..(^_^")






0 comments: