Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Bukan Aku Pinta Jika Itu Takdirnya

aku seorang wanita biasa. yg pernah berjuang dikampus utk dakwah dan Islam..
namun pelajaran juga aku tidak abaikan.

menyusuri kehidupan kampus yg penuh dgn cabaran sosial yg dahsyat tetapi berpemikiran intelektual..ya mungkin intelektual barat..sebab itu kampusku jd begini.

namun..aku tidak goyah pendirian dan perjuanganku harus diteruskan dibumi kampus tercinta.

perjuangan ikhlasku membawa kepada pertemuan 2 hati yg tidak pernah berbicara.
Allah Maha Pengasih lg maha Penyayang.

selepas menamatkan pengajian dikampus, akhirnya 2 keluarga berjumpa dan kami telah ditunangkan seperti prosedur biasa orang melayu. aku tidak kisah, asalkan hubungan kami direstui keluarga.

meniti detik2 bahagia terasa lama dan aku perlu jaga diri dr bisikan syaitan yg cuba menodai anak Adam. aku banyak menghabiskan masa dengan persiapan fizikal dan mental serta tidak lupa juga memperbanyakkan amalan2 rohani.

namun..Allah akan menguji hambaNya dikala mereka alpa :

[Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? ~ al-Ankabut:2]

ditakdirkan selepas beberapa bulan bertunang, aku mendapati diriku mempunyai penyakit kronik yang memungkinkan aku tidak mendapat zuriat.

Ya Allah..besar sungguh ujianmu..namun aku seperti tidak dapat menanggungnya..
apakah kesalahanku sehingga aku di uji begini.

mengapa dikala semua org menantikan bahagia, aku juga yg terpaksa menderita.
bagaimana harus ku lafazkan pada tunangku?
apakah bahagia yg kudambakan hanya sementara?

bersambung....

p/s: hehe..cerpen di atas masih dlm penambahbaikan lg..tp masih xjumpe ENDING yg sesuai..mohon respon pembaca utk memberi cdgn kepada sambungan cerita ini kerana kdg2 realiti lebih pahit utk ditelan..namun penulis lebih suka ENDING yg happy :)








5 comments:

Ayie said...

Ahhhhhhhhh... mengapa bersambung-sambung... grrrr..huhuhuhu

angahfarah said...

wah..da stat tulis cerpen nampk..kiki..pengalaman hidup ker?
bagus2..teruskan..

Sunah Sakura said...

adoi..nape bersambung2? dan nape guna singkatan?????? pensayarah, cepat buat perkataan penuh! :p

MJ (madam j) said...

ayie>> sy minta cdgn. awk kn byk pengalaman

angahfarah>> xtau r nie curi pengalaman sape..tp sy po takut pengakhiran yg sbnr cmne?

sunah>> akk xreti r nk wat cerpen..klu nk hantar kt DBP pon nnti kene ad yg tlg editkn dl

Anonymous said...

wah,kak jun..syahdunya..nak heppy ending..sy cdngkan..dia berterus terang dgn tunang dia..pastu tunang dia terima krn yakin dgn jodoh yg dittapkan..lpas tu pg berubat..sbb apa yg dr cakap,belum tntu semuanya.pastu,akk smbungla..hehe.