Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Imbau 2 : Cemburu Buta

Kisah yg akan diceritakan lebih bermotif lawak n tidak bersalah. harap maklum

Nur dan Hani ditakdirkan utk bertemu disebuah rumah kampung yg agak sederhana buatannya. Hani merupakan anak jiran yg ibu bapanya bekerja. walaupun dilahirkan lebih 3 bulan drpd Hani, tapi saiz badan Hani lebih besar drpd Nur.

Kisah cemburu ini bermula apabila ibu n nenek Nur selalu bersama Hani. kerana Hani lebih memerlukan kasih sayang. nak buat macam mana..dh manja sangat. tak boleh ditinggalkan kecuali jika Hani tidur. Jika tidak, pasti jiran sebelah yg suka memerhatikan gelagat mereka akan marah.

cemburu mula berputik dan berkembang. kesannya, setiap kali Hani bermain permainan Nur,
pasti akan dirampas oleh Nur jika berkesempatan..walaupun permainan itu sebelum ini tidak dimain oleh Nur. Bila Hani ingin bermanja dgn ibu n nenek Nur, Nur menunjukkan aksi memberontak dan ingin dibelai juga...[sebelum nie tak kisah pon main sorang2]

suatu hari, muka Hani bercalar dan pada mulanya mereka hanya merasakan kucing dirumah tersebut telah mencakarnya ketika tidur. tapi..rahsia telah terbongkar..ketika Nur dan Hani sedang main berdua tanpa pemerhatian yg lain, Nur telah membelasah hani..ditarik2 baju Hani..merampas mainan pada tangan hani..huh..selamat Hani menagis dan disedari oleh yg lain.




nak marah Nur..tapi dia tak bersalah..
mungkin hatinya sudah mempunyai perasaan
w/p baru berusia 8 bulan :) [tertipu x cerita nie..]...
TAMAT






*************************************************************************************
Nur Hidayah @ Nur[8 bulan] adalah anak saudara penulis, manakala Hani [5 bulan] adalah anak jagaan kakak penulis yg mana ibubapanya bekerja diwaktu siang.

profile..

NUR:
-sudah pandai menggunakan walker..gigi bawah hampir tumbuh
-boleh makan apa saja asalkan tidak pedah n boleh ditelan
-kuat makan

HANI:
-baru boleh meniarap
-makan nestum sahaja
-tiada gigi lagi
-suka menangis [x boleh ditinggalkan kecuali bila tidur :)]

sejak akhir2 nie..penulis kerap pulang ke kampung halaman n menjadi "Baby Sitter" seketika untuk membantu kakak. melihat suasana komunikasi kanak2, penulis merasakan cemburu itu wujud antara mereka. kenapa CEMBURU BUTA? sebab mereka masih tidak mengerti tentang hidup ini..cuma naluri mereka menyatakan kasih sayang itu tidak seronok dikongsi jika tiada hubungan kekeluargaan..betolkah? ini hanya andaian penulis berdasarkan pemerhatian. Jika ada andaian lain@ fakta.. oleh dikongsikan bersama

2 comments:

angahfarah said...

salam,
nanti leh dtg kat senai..tolong akk jg baby..hihi

MJ (madam j) said...

boleh2..sy suke jer..
tp hujung minggu mesti akk balik kg..
waaaa.. :((