Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Imbau 1: Cinta yg Tidak Kesampaian


Kepulangan penulis ke kampung halaman baru2 ini banyak mengingatkan tentang kenangan lama..
rindunya pada kedamaian desa...

*********************************
Teringant zaman selepas perpindahan keluargaku dari Muar ke kampung keluarga ayahku di Batu Pahat. peristiwa itu bermulanya pertemuan dengan ramai kawan2 baru dikawasan kampung itu..
Masa di Muar dulu..aku hanya berkawan dgn abang n kakakku..serta jiran sebelah rumah..
mungkin kerana tidak ramai org dikawasan perumahan itu.

Bermain bersama setiap hari..dari rumah ke rumah...aku didedahkan dengan pelbagai permainan yg rasanya sudah jarang dimainkan oleh kanak sekarang. biasanya pagi2, kami akan bermain "masak-masak", "jual-jual" dan "ting-ting". disebelah petang pula, bermain sembunyi ibu [ibu pon boleh disembunyikan :) ], "bestball", guli dan "kawin-kawin"[seminggu sekali :D]. ~~rindu pada semua permainan ini..

fokus cerita kepada main "kawin-kawin"..kisah cintaku tidak tahu bermula dimana..tapi akhirnya semua kawan2ku tahu aku suka seorang kanak2 seusia denganku yg bernama "*****"(rahsia). aku di ejek ketika si Dia tiada..dan perasaan maluku membuatkan aku memaksa kawan2ku utk tidak memberitahunya.

jadi..aku mula berangan..bila tiba permainan "kawin-kawin" 2, aku mesti mengharapkan aku n si Dia menjadi pasangannye..
yer r..walaupun olok2..tp cam best jer nak buat..
ad pakaian pengantin (dibuat drpd daun kelapa..mahkota, dan macam2 lagi)..dan semua 2 dibuat daripada alam semulajadi..termasuk bunga2 jiran..hehe

dipendekkan cerita..setiap kali bertembung dgnnya..jantungku pasti berdegup kencang..
banyak tgk cerita melayu kt TV..2 yg rasa cm bercinta :)

tapi..permainan kawin-kawin yg ku idamkan hancur berkecai..huhu..ada senior dengki yg mengenakan aku dengan kawan lelaki lain..aku didudukkan didalam kelas [masa 2 waktu rehat kot..] dgn lelaki S yg aku paling x suka..huh..abis satu kelas gelakkan kami :(

tak habis citer lg..lelaki idamanku itu akhirnya telah menutup pintu hatiku padanya apabila dia memilih perempuan kampung sebelah sebagai aweknye..siap ber"dating" didalam perpustakaan waktu cikgu tiada..

mulai detik itu, aku kembali fokus di dalam pembelajaranku..dan kembali ke dunia realiti yg lebih mencabar..sedih2..

********************************************************************************

Allah sangat sayangkan hambaNya..
w/p penulis cuba utk mendekati cinta manusia..namum tidak pernah kesampaian.
dulu pernah ada perasaan sedih melihat sahabat2 dgn pasangan mereka..
namun kini penulis lebih bahagia dgn CintaNya..
mgkn bila benar2 dah bersedia..
Allah akan berikan cinta manusia yg hanya mencintaiNya juga



p/s: itulah cinta monyet penulis yg pertama :) [ad yg kedua n seterusnye..? if ad masa nnti akn diceritakan..]
**citer di atas telah ditambah perasa supaya lebih sedap n enak..cuma asasnya x lari dr pengalaman hidup yg indah utk dikenang
**gambar cinta baby di atas adlh anak sedara penulis anak sepupunya ketika cuti Tahun Baru Cina [utk hiasan sahaja]

1 comments:

angahfarah said...

takpe jun..harapkan cintaNya dulu..insyaAllah , selagi kita jaga hubungan dgn Allah..Allah akan beri yg terbaik utk hambaNya..
akk doakn yg terbaik utk awk.