Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Cuti Krismas : Kena Ambil Gambar Curi =)

Lama juga blog ini bersawang. Gara2 cuti yang agak panjang, rasa malas untuk mengupdate blog. Cuti  krismas baru2 ni ad banyak peristiwa yang tidak dapat dilupakan. Ingin berkongsi dengan sahabat2 supaya tidak berlaku kepada semua.

Selamat menyambut Hari Krismas bagi yang beragama Kristian ^_^
maaf, saya lupa tak boleh wish..(boleh refer di sini) thanks en suami


Pada 24 Disember, laluan jalan raya ke KL dari Skudai memang lengang sempena cuti krismas pada hari esoknya. Mana ad orang balik ke ibu kota bila bercuti :)

Samapai di tol Sungai Besi dalam jam 9 malam, laluan smart tag berbunyi..kereta kami menjadi sasaran kerana tidak cukup bayaran. Dari tol Skudai ke Tol Sungai Besi adalah RM 41.30 dan akaun Touch N Go kami hanya ada RM 40.90. hanya tak cukup 40 sen jer..Selamat tidak ramai orang, takde lah jem kat laluan kami (pengajaran pertama untuk hari itu). Kakak PLUS yang comel datang dengan tersenyum sambil meminta 40sen dari kami.



Mungkin sebelum ni kami jarang melalui tol tersebut, jadi kami kurang arif dengan harga tol tersebut. al maklum, jarang balik cuti sekarang  ni :(

Untuk kisah gambar curi ni, kami melalui satu laluan selepas sungai besi dan ingin pulang ke pangsapuri di Keramat, KL. En suami yang kurang arif melalui jalan tersebut tidak mengetahui yang laluan tersebut adalah 90km/j. Bila jalan nampak macam highway, mesti kita akan ingat 110km/j tapi di KL ni memang banyak jalan highway tapi ad juga kelajuan maksimum 60km/j.

Nak dijadikan cerita, terasa kereta di depan terlalu lambat dan kami ingin segera pulang ke rumah, en suami telah memotong kereta pada jarak 10 meter sebelum kamera AES dengan kelajuan 102 km/j (lupa berapa kelajuan kereta pada masa tu, tapi tidak melebihi had 110km/j). Betul2 selepas memotong dan kelajuan tidak turun ke paras bawah 100km/j, tetiba ada satu cahaya seperti kilat menyambar kereta kami. Ya Allah, selepas di ambil gambar baru kami nampak papan tanda 90km/j. Sama ada kami tertipu @ kami tidak perasan ada papan tanda yang sama sebelum ini. Semoga gambar yang di ambil tu comel jer..huhu. Nak buat macamana, dah tak ada rezeki. Mengharapkan AES dihapuskan jer..



Semoga sahabat2 tidak mendapat pengalaman seperti saya ini. Pembaziran saman AES ni sangat merugikan kerana kita terpaksa membayar duit atas kesalahan yang tidak salah..erk tak tahu betol tak ayat ni. Teringat kata2 seorang sahabat, "Duit bukan segala2nya tapi segala2nya memerlukan duit"


0 comments: