Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

[INTRO] Aku Keseorangan


sejak beberapa hari ini hidupku sudah tidak seperti dulu. aku seakan akan pasrah dengan kehidupan yang ada. biarlah Syaitan nak menggodaku..aku rela..aku tidak mampu lagi untuk bertahan.

dahulu aku seorang mahasiswa yang aktif berpesatuan dan berprogram. pantang diberi tugasan, akan kulaksanakan dengan sepenuh jiwa. semangat jihad dalam diriku di aplikasikan dalam setiap program yang ku ikuti. aku bangga dengan diriku kerana mampu pergi sejauh itu.

dakwah melalui keperibadian yang baik dan cintakan ilmu kuterapkan dalam pemikiran ini. aku mampu laksanakannya. aku mula mengorak langkah dengan menghadiri semua kuliah kuliah ilmu yang ada. dari pagi kuliah hadith sehingga malam kuliah maghrib. aku rasa seronok menerima makanan yang diberikan untuk jiwaku yang kosong ini.

keseronokan yang ku alami sampai kepuncaknya apabila aku mula merasakan qiamullail sebagai santapan rohani yang paling baik yang mampu aku laksanakan sekarang. aku mula berjinak-jinak dengan bangun awal pagi. ku tarbiyah diri ini menjadi seorang yang berdispin dengan masa.

namun..lumrah manusia. sukar untuk istiqamah dengan apa yang baik untuk diri. aku mula rasa keseorangan. Tarbiyah Comandoniah (TarCom) yang kulaksanakan mula menampakkan kelompangan. aku tidak ada teman yang mempunyai keinginan yang sama. semua sahabat-sahabat seperti merasakan apa yang aku buat sukar dilaksanakan dalam situasi mahasiswa sibuk berpesatuan selain penumpuan terhadap 'core bussiness' kita iaitu akademik.

aku tidak ada sokongan. sokongan untuk melalui detik-detik kesukaran menghadapi peperangan dengan Syaitan laknatullah..aku letih berperang sendirian. semakin lama kehidupanku sudah tidak bermakna lagi. kuliah akademik banyak ku tinggalkan kerana peperangan dalam diri masih belum selesai lagi.

aku rindu masa dahulu..yang tidak mungkin akan kembali lagi..
yang aku tahu sekarang..aku kesunyian dalam peperangan rohaniah walaupun jasadiahku masih berperang bersama para pejuang Islam..


namun aku mengaku..
kini..
aku keseorangan..
keseorangan..
sehingga aku keletihan..
aku mahu mengalah pada Syaitan..
aku mahu serahkan jiwaku padanya..
dengan itu baru jiwaku bebas..
bebas melaksanakan apa sahaja..
tanpa penat memikirkan..
apa itu jihad


0 comments: