Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Mengucap Sayang : Part 2

Sudah seminggu aku terlantar di wad ini, kenapa baru sekarang abang
menjengah? Datanglah ke sini, aku ingin berbicara denganmu.
datanglah..... Tapi mataku.......semakin gelap. Adakah aku sudah buta?
Tidak!!!! Aku tidak mahu buta. Aku masih ingin melihat dunia ini.
"Sabarlah dik, banyak-banyak ingatkan Allah." Abangkah yang bersuara
itu? Apa yang aku tanggung ini tidak semudah yang kau lafazkan,abang.
Tolonglah adikmu ini. Tolong bukakan mataku. "Tekanan darahnya amat
rendah". sayup sayap kedengaran suara doktor.!

Kedengaran juga ibu menangis teresak-esak. Ibu,kau hanya mampu
menangis saja dan bila tiba saatnya, kita akan berpisah.
Tapi,ibu.....aku tidak mahu berpisah denganmu. Tolonglah
ibu,selamatkanlah daku. "Yassin......".bacaan yassin terngiang-ngiang
di telingaku. Aku tahu itu suara abang. Tetapi kenapa aku
diperdengarkan dengan suara itu???

Apakah aku sudah menghampiri maut??????? Aku takut!!!!!!! Sedetik lagi
sakaratul maut datang. Sedetik lagi izrail datang. Sedetik lagi
malaikat maut datang. Aku di ambang sakaratul maut...... Aku semakin
tegang dan semakin sendat nafas di dada.Ketika itu,aku tidak ingat
apa-apa lagi. Aku tidak kenal sesiapa di sekelilingku.Tapi yang
pastinya sekarang, aku berdepan dengan sakaratul maut. "Tolong
ibu,tolonglah aku, aku takut".

Tapi rintihan ku tidak dipedulikan. Apa mereka semua sudah pekak? Aku
dilambung resah, gelisah dan penuh kesah.! Keluhan dan rintihan
"Panas, dahaga,haus, panas........".tapi tiada siapa pun yang peduli.

Nenekku datang, "Nenek...........". "Kau dahaga cu,kau lapar cu,mahu
air??Ini gelas penuh air madu,kalau cucu mahu masuk syurga,minum air
ini".

"Ibu......". Ibuku datang, Ibu menggoyangkan buah susunya." Ini ibumu.
Air susu ini membesarkanmu, nak. Buangkan islam, matilah dalam agama
yahudi."

"Ayah.......kau datang ayah......." "Matilah dalam agama yahudi
anakku. Matilah dalam agama nasrani. Itulah agama yang membantu kau
masuk ke syurga". "Mengucap sayang,mengucap.

bersambung...

0 comments: