Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Maafkan Aku Sahabat

Sajak ini ku tujukan khas buah sahabat siswa kampus yang masih tidak mengenaliku..









sahabat..
telah lama kita berkenalan..
telah lama kita bersahabat..
membuat assignment bersama..
buat eksperiment bersama..
pembentangan bersama..
gerakerja jihad bersama..

namun..

engkau masih tidak mengenaliku..
engkau masih tidak memahamiku..
engkau masih tidak mengerti..
aku seorang siswi..
engkau seorang siswa..


maafkan aku..
aku hanya insan biasa..
tidak pandai berbicara..
tidak pandai bersahabat..
tidak tahu bergurau senda..
sombong diri..
malu tak bertempat..

tapi..
aku ada sahabat siswi..
aku masih ada keluarga..
yang paling penting..
aku ada Allah..
sebagai teman sejati..
sebagai motivasi diri..


aku tidak perlukan teman lelaki..
aku tidak perlu sahabat lelaki..
untuk kaum lelaki..
aku hanya perlukan seorang suami..

maafkan aku wahai sahabat..
maafkan aku wahai sahabat..
kau tetap sahabatku serta saudara seIslamku
selagi mana lafaz kalimah La ilaha illallah..
sentiasa terucap dibibirmu
terima kasih kerana memahami..


wassalam..

p/s: khas utk 4 SEM dan sahabat kampus UTM Skudai.

0 comments: