Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Auratku Hampir Ternoda


Hari ini satu lagi kenangan pahit ku harungi di alam kampus yang penuh dengan kejutan dan cabaran baru..


Pagi ini aku memulakan hidupku tanpa solat malam kerana badanku tidak mampu menanggung keletihan menghadiri aktiviti yang agak banyak pada minggu lepas. Selepas solat Suboh, aku tertidur lagi dan tak mampu menghadiri program CINDAI yang berlangsung jam 8.30 pagi tadi. Alangkah ruginya aku tapi aku sudah tidak sedarkan diri masa itu.

Jam menunjukkan jam 9 pagi. Aku mesti bangun juga untuk menyiapkan assingment yang banyak tertunggak.
selepas kemas bilik, kena basuh baju pulak. "Exercise" pertama pada pagi ini. sementara menunggu baju di 'washing machine', aku membaca novel cina yang x habis lagi walaupun dah 3 bulan aku membelinya.. yelah novel kisah Nabi Muhammad..lambat sikit nak hadam.. :)

selepas selesai membasuh baju guna alat elektronik canggih, aku menyelesaikan urusan di tandas pula..


>>>Hampir ternoda...
aku merasakan jiwa ini kosong lalu berharap dengan solat Dhuha mampu mengisi sedikit makanan rohani pada pagi ini. sedang aku mengambil wudhu' di toilet, tiba-tiba...

kedengaran suara gharau manusia memasuki blokku. aku menyembunyikan diri di tepi bahagian dalam tandas. aku ingatkan ad orang ingin baiki lampu rosak tapi suara itu semakin menghampiri pinti tandas utama.

dengan kekuatan yang ada, "nanti jap..jangan masuk sini..".huh..selamat abang tu tak jadi masuk tandas nie. sebelum keluar blok, dia sempat pulak pesan, "dah kuar, bagitau yer..". pantas aku jawab, "baik..baik..".

Bergegas macam lipas kudung aku masuk bilikku yang berada ditingkat atas. memang kebiasaan pintu bilik hanya ditutup dan tak dikunci. Aku mula menenangkan diri. suara abang tu kedengaran lagi.. aku mula menlihat di jendela, siapakah mereka..?kelihatan ada sebuah lori dan sebuah kereta staf diparking dihadapan blokku.

"apa abang nie buat kat sebelah bilik aku..ada stor jer.."pening aku pikir.

"krek..".."..aaahhh". aku hanya mampu menutup rambutku dengan baju yang sempat aku capai.
abang yang terbuka pintu bilikku itu cepat-cepat menutupnya kembali dan aku segera mengunci pintu bilikku. mengapa abang tu gatal tangan buka pintu bilikku ataupon akukah yang bersalah?

aku bersyukur kerana Allah masih menjaga kehormatan dan auratku dari dilihat seorang lelaki asing. YA ALLAH, kau selalu menolong hambaMu, namun, adakah aku seorang hambaMu yang bersyukur? ampunilah dosa hambaMu ini..Amiin

0 comments: