Semoga perkongsian di dalam blog ini memberi manfaat kepada yang membaca. Salam perkenalan untuk semua :)
RSS

Pages

Akhirnya Aku Menangis dalam Qiamku


ya Allah..

hari ini
aku telah banyak melakukan dosa..
hari ini
aku telah banyak melukakan hati sahabatku..
dan hari ini
aku telah mengecewakan masyarakatku

hidupku
seperti tidak ada arah tujuan..
hidupku
masih tidak menemui jalan pulang
dan hidupku
masih mencari sinar harapan

masaku
seperti tidak bernyawa
masaku
digunakan untuk dunia semata-mata
dan masaku
berlalu begitu saja

hatiku
perit menanggung luka
hatiku
sakit menanggung derita
dan hatiku
kecewa dengan dunia

ya Allah..

aku
hambaMu yg sombong
aku
hambaMu yg x mengenang jasa
aku
hambaMu yg tak tahu berterima kasih
aku
hambaMu yg hina

Aku bertaubat kepadaMu Ya Allah..
Bantulah aku untuk kembali ke jalanMU
aku sudah tidak sanggup lagi..
hidup dalam sinar kegelapan..
berilah aku CahayaMu
semoga aku mampu
menjadi hambaMu
yg mendapat redhaMu

0 comments: